Sklepowo-firmowe doświadczenia…

Zanim zabrałem się za realizację zakupów związanych z działalnością (dofinansowanie), skorzystałem z pomocy kilku porównywarek cenowych, dobrze jednak zainteresować się nieco, by nie przepłacić przypadkiem. Na tym etapie było fajnie. Znalazłem ciekawe oferty, opinie były w porządku, wiec nie pozostało nic innego, jak złożyć zamówienia i tutaj się zaczęły różne ciekawostki

Sklep komputerowy Olimp (olimp.sklep.pl)
Postanowiłem najpierw zasięgnąć nieco informacji o dostępności produktu bezpośrednio od handlowca. Na początku zajęta w kółko linia telefoniczna, hmm… spróbuję wiec, w dobie nieustannie rozwijającego się internetu, na kontakt online, czyli Skype mode on. Szybki kontakt z handlowcem, szybkie sprawdzenie dostępności produktu, tak proszę Pana, jest jeszcze jeden egzemplarz na stanie, więc można zamawiać, a czas oczekiwania do 7-10 dni. Myślę, ok pasuje mi. Szybko więc złożyłem zamówienie, przyszło potwierdzenie, faktura pro forma, szybka płatność z mojej strony i czekanie na zamówienie…. i bym pewnie sobie czekał. Minęły prawie 2 tygodnie, nie można dodzwonić się było do sklepu, na wysłane maile zero reakcji, jednym słowem nieciekawie. Nagle jest mail! Przepraszanie za brak wcześniejszego kontaktu, bla bla bla i info że u dostawcy nie ma towaru, spodziewają się w przyszłym tygodniu. Cudownie prawda? Spróbowałem zachować jeszcze nieco cierpliwości. Mija kolejny tydzień i tracę cierpliwość, znowu problem z kontaktem, aż po iluś tam próbach dodzwaniam się do sklepu. Rozmowa z handlowcem i podejmuje decyzje o anulowaniu. Mija kolejny tydzień, a zwrotu jak nie było tak nie ma. Przestałem się cackać i wysyłałem wezwanie do zapłaty, na kilka maili sklepowych. Nagle odzywa się właściciel, że wg niego zbyt nagle wyskakuje z takim wezwaniem itp, potem po konkretnym podsumowaniu zaczyna przepraszać. Na zwrot ostatecznie czekałem ok kolejnych 2 tygodni tak w większym skrócie. Ciekawe, że tak trudno nagle oddać kasę, która teoretycznie powinna leżeć w sklepie do czasu realizacji zamówienia, a dwa handlowiec zapewniał ze jest jeszcze jedna sztuka na stanie, a jak się okazało wcale jej nie było. Zdecydowanie odradzam zakupy w powyższym sklepie.

Zakład Produkcji Komputerów Mastiff (monitory.mastiff.pl)
Tutaj wcześniej miałem przyjemność korzystać z doświadczenia właściciela firmy przy wyborze monitora kilka lat temu. Dużo konkretów, danych, ogólnie świetne informacje pomocne przy wyborze. Postanowiłem więc ponowie skorzystać z pomocy. Ponownie dowiedziałem się bardo wiele, przez co zmieniły się dość mocno wcześniejsze założenia i tak zamiast 26″ NEC SpectraView 2690, padła ostateczna decyzja na 24″ Eizo CG241W-BK. Chcąc zachować się profesjonalnie, jak na klienta przystało, złożyłem zamówienie, od razu otrzymałem FV Pro Formę, szybki przelew i czekanie na realizacje… domyślacie się co dalej? Taaaak, znowu nie było tak pięknie jak miało być. Wprawdzie kontakt niż w poprzednim przypadku był o niebo lepszy, Pan zwyczajnie odbierał telefony, ale tłumaczenia ostatecznie nie były jakoś specjalnie przekonywujące. To najpierw zaczynający się urlop, potem w serwisie Eizo główny specjalista również na urlopie i tak się przeciągało kilka tygodni. Wprawdzie byłem bardziej cierpliwy i starałem się być wyrozumiały do granic swoich możliwości. Gdy jednak zbliżał się druki miesiąc realizacji zamówienia, zacząłem zapewniać o wycofaniu się ze zlecenia. W między czasie jeszcze rzut kontrolny na opineo.pl – w większości pozytywy, jednak tam gdzie ich zabrakło była przeginka z terminem, jak i w przypadku mojego zamówienia. Ostatecznie monitor otrzymałem (co za ulga!), ale… zabrakło FV, opisu dodatkowo zamówionej kalibracji wraz z profilami kolorystycznymi i gwarancji. Ręce mi opadły.
Na chwilę obecną jestem na etapie czekania na resztę przesyłki. Wprawdzie za samego monitora jestem jak najbardziej zadowolony, natomiast co do terminowości, także w pewnym stopniu kontaktu ze strony sklepu, jestem baaardzo zawiedziony. Co ciekawe, jako ze w Polsce jest tylko jeden dystrybutor monitorów Eizo, postanowiłem dowiedzieć się nieco bezpośrednio od firmy Alstor jak to wygląda w rzeczywistości. Monitor u nich jest dokładnie sprawdzany 1 dzień, gwarancja wysyłana razem z produktem a firma, od której zamawiałem, brała od dystrybutora w czerwcu taki właśnie monitor, nic pózniej. Monitor w laboratorium firmy Mastiff miał być kalibrowany dosłownie kilka godzin i wysłany już bezpośrednio do mnie, tylko tak widocznie nie było. Doszukałem się w bezpośrednio w monitorze informacji, że pracował łącznie 308h zanim go w ogóle otrzymałem. Bez dalszego komentarza to pozostawiam.

Omegasoft (omegasoft.pl)
Po przykrym doświadczeniu ze sklepem Olimp z Wrocławia, nadal potrzebowałem softu. Przez przypadek, a w zasadzie po wrzutce przez znajomego od tak linkiem do sklepu Omegasoft (również z Wrocławia, co było to nieco niepokojące jakoś tak), znalazłem to co potrzebowałem z oferty Adobe. Nauczony poprzednim doświadczeniem, upewniłem się co do dostępności produktu, złożyłem zamówienie, ale tym razem za popraniem. Przesyłkę dostałem po 2 dniach! Suupeeer, zadowolenie 100%, kontakt ze sklepem również w porządku.

Sklep komputerowy Gral (gral.pl)
Wystarczająco znany sklep w trójmieście, choć pewnie nie tylko tu. Szybkie zamówienie, przelew i jeszcze tego samego dnia odbiór towaru. Profesjonalnie jak zawsze, aż miło robi się zakupy.

Elfo (elfo.com.pl)
Wśród osób zajmujących się fotografią znany i ceniony producent. Nie miałem żadnych wątpliwości co do słuszności zakupów w tym miejscu. Świetny i sprawny kontakt jak i również wysyłka. Jest to firma w której na dobrą sprawę najpóźniej zamawiałem towar a najszybciej odwiedził mnie z zamówieniem kurier. Przy kolejnym zamówieniu tak samo świetnie, absolutnie nie mam żadnych zastrzeżeń.

Foto-Net (foto-net.pl)
Również świetny sklep. Kilka razy miałem już okazję korzystać ze sklepu i nie dość, że całkiem korzystne ceny na tle innych firm to i krótkie terminy realizacji (raz tylko zdarzyło się, ze dłużej musiałem czekać na jedno zamówienie, więc traktuje jakby tego nie było). Również sklep warty polecenia.

Słowem podsumowania
Jeśli jest wtopa podczas zamówienia bądź realizacji to zazwyczaj gruuubo po całości, jeśli zaś nie ma to jest tak cacy, że inne sklepy wręcz mogłyby spokojnie brać przykład z nich, a my zaś możemy spać spokojnie. Opineo i inne serwisy z opiniami społecznościowymi wprawdzie przydatne, ale nasz przypadek może być zawsze indywidualny. Pamiętać też jest dobrze, o istnieniu sklepów (w moim przypadku) w trójmieście, bo jednak jest wiele sklepów, które mogą więcej niż mają w swojej ofercie, wystarczy zapytać :)

Sierpień 28, 2008 • Posted in: Wiadomości

Leave a Reply